University Corridors for Refugees – UNICORE 2.0

The general objective of the “University Corridors for Refugees - UNICORE 2.0” project is to promote the right to high education for refugees, through study corridors from Ethiopia to Italy. The project is jointly promoted by a consortium of partners, including: United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), Caritas Italiana, Diaconia Valdese, Italian Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation (MAECI), University of L’Aquila (Univaq) and other Italian Universities participating in the project.

The benefits are intended for holders of International Protection certified by UNHCR living in Ethiopia, registering in one of the Second cycle degree programmes among those offered at the University of L’Aquila for Academic Year (A.Y.) 2020-21.

Deadlines and modalities. Applications are opened from 20th April, 2020 at 12:00 pm (noon, UTC+1) to 20th May, 2020 at 12:00 pm (noon, UTC+1). For University of L’Aquila, students are required to send all the documents to: uri@strutture.univaq.it specifying in the object: CALL UNICORE 2.0. Applications cannot be submitted on paper or by fax.

• Call for applications for 1 study grant and welcome services for refugee student registering for Second cycle degree programmes taught in English at the University of L’Aquila, for the Academic Years 2020/2021
  • Application form
  • Leaflet University corridors for refugees
Web Site: UNHCR UNICORE

UNICORE 2.0 (Etiopia - 2020/2022)

Corridoi universitari per rifugiati UNICORE 2.0

L'obiettivo generale del progetto "Corridoi universitari per rifugiati - UNICORE 2.0" è quello di promuovere il diritto all'istruzione universitaria per i rifugiati, attraverso l’istituzione di corridoi universitari dall'Etiopia all'Italia. Il progetto è promosso congiuntamente da un consorzio di partner, tra cui: Alto Commissariato delle Nazioni Unite per i rifugiati (UNHCR), Caritas Italiana, Diaconia Valdese, Ministero degli affari esteri e della cooperazione internazionale (MAECI), Università dell'Aquila (Univaq) e altre università italiane che partecipano al progetto.

I benefici del presente progetto sono riservati ai titolari di Protezione Internazionale certificati dall’UNHCR, che vivano in Etiopia e che intendano iscriversi a uno dei Corsi di laurea magistrale offerti dall’Università degli Studi dell’Aquila per la.a. 2020-2021.

I termini per la presentazione della domanda decorrono a partire dal 20 aprile 2020, alle ore 12:00 (mezzogiorno, UTC+1) e scadono il 20 maggio 2020, alle ore 12:00 (mezzogiorno, UTC+1). Le domande e la documentazione richiesta, inoltrate all’Università degli Studi dell’Aquila, dovranno pervenire al seguente indirizzo: uri@strutture.univaq.it, specificando nell’oggetto: CALL UNICORE 2.0. Le domande non possono essere inviate su supporto cartaceo o via fax.

• Scarica il Bando per una borsa di studio per studenti rifugiati iscritti a un Corso di laurea magistrale in inglese nell’Università degli Studi dell’Aquila, per l’anno accademico 2020/2021
  • Scarica il modulo di domanda
  • Volantino - University corridors for refugees

Sito web: UNHCR UNICORE